Голям праз или как се готви със статистически данни
Голям праз или как се готви със статистически данни
Весела Михайлова и Вероника Крен основават артистичния колектив Prazlab (от българската дума праз) през 2012 г. в Линц, Австрия. До този момент имат солидно портфолио от проекти, изложби и публични пърформанси, в центъра на които е храната. С нейна помощ те представят официални статистически данни, факти или дори лични истории, които „превеждат” в готварски рецепти. Така статистиката за нивата на корупция в различни държави в Европа, се материализира в съставки нужни за производство на наденици. Без съмнение, по-високите корупционни показатели, веднага могат да бъдат усетени от дегустиращите в разнообразните примеси на не-местни елементи, като соя или тоалетна хартия. Друг път, те правят проучване за парите, които хората отделят за коледни подаръци и по тези данни изграждат рецепти за класически коледен Щолен. Повече средства – повече захаросани плодове в сладкиша. Пред публика Михайлова и Крен често готвят, раздават рецепти и обясняват процеса си на работа и идеите, които стоят зад него. Така проблемът може да бъде усетен и разбран и преработен от публиката директно и физически.
„Голям праз или как се готви със статистически данни” събира на едно място вече реализираните проекти на Prazlab. В същото време на откриването на изложбата на 13 октомври, те ще представят и нова работа, „БГ таратор”, специално създадена за изложбата в София. В програмата име е предвидено и представяне в публична среда, на съботния фермерски пазар на „Римска стена”, на 15 октомври.
До този момент проектите на Весела Михайлова и Вероника Крен (Prazlab) са били показвани в Музея за съвременно изкуство в Букурещ, на Сонар фестивал в Испания, Ars Electronica, Австрия и др. През 2014 г. дуото получава наградата Gabriele Heidecker.
Повече за работата на Prazlab можете да видите тук.
Изложбата „Голям праз или как се готви със статистически данни“ е част от програмата „Храна за размисъл“. От 13 октомври до 6 номеври 2016 фондация Credo Bonum организира серия от събития посветени на храната, като начин да говорим за важните неща в съвременния свят.
Партньор на проекта е Българо-американска кредитна банка. С подкрепата на Harmonica. Медиен партньор: GoodFood България.