Изложба на ORLAN: Това е моето тяло, това е моят софтуер
Изложба на ORLAN: Това е моето тяло, това е моят софтуер
Френската трансмедийна артистка ORLAN идва за първи път в България в рамките на фестивалната програма на DA Fest 9 и на програмата “Дигитален ноември” на Френския институт и в галерия Credo Bonum се представя изложба с избрани нейни проекти.
Изложба на ORLAN: Това е моето тяло, това е моят софтуер
25 октомври – 10 ноември 2023 г.
Credo Bonum
ул. Славянска 2
25 октомври – 10 ноември 2023 г.
Credo Bonum
ул. Славянска 2
Откриване: 25 октомври, 18:00 ч.
ORLAN е една от най-големите международно признати френски артистки. Тя не е обвързана с нито една художествено средство, технология или художествена практика. Използва скулптура, фотография, пърформанс, видео, 3D, видеоигри, разширена реалност, изкуствен интелект и роботика (създала е робот по свой образ и подобие, който говори с нейния глас), както и научни и медицински техники – хирургия и биотехнологии, за да постави под въпрос с критична дистанция социалните феномени на нашето време.
Селектираните творби за изложбата в София имат за цел да представят на българската публика широкият спектър на работа на световно признатата артистка. Селекцията включва ранни творби, знакови видео работи с манифести и примери от по-скорошните й изяви.
„Tête à claques, jeu de massacre“ (1977 г.) е един от пионерските изяви на ORLAN и ранен пример за интереса й към интерактивността между творба и публика, която я тласка към използването на нови технологии. Интерактивната инсталация използва снимки на лицето на ORLAN, а публиката е приканена да взаимодейства с тях.
Mask of Beijing Opera, Facing Designs and Augmented Reality Self-Hybridizations, 2014 е серия от дигитални колажи с маските на Пекинската опера. ORLAN създава само-хибридизации за да отговори на забрана на операта жените да изпълняват роли в спектаклите.
Изложбата представя серия от 3 видео части, създадена през 2018 г., които са своеобразни манифести на артистката по важни теми:
Pétition contre la Mort, 2018, видео, 2’32” – ORLAN призовава за смъртта на смъртта и се застъпва за това да подпишете своята петиция срещу смъртта в това видео.
No baby no, 2018, видео, 2’46” – ORLAN вярва, че да имаш деца във време, когато светът е пренаселен е екологично престъпление.
J’ai Faim, J’ai Soif, et Ça Pourrait Être Pire, 2018, видео, 3’11” – С тази формула, ORLAN говори за война, глад и храна, която се превръща в отрова.
В 3D видеото La liberté en écorchée, 2013 (28’32”) ORLAN заклеймява расизма, като решава да се представи като жена без кожа. Портретът й е генериран от машина, следвайки нейните команди.
Pétition contre la Mort, 2018, видео, 2’32” – ORLAN призовава за смъртта на смъртта и се застъпва за това да подпишете своята петиция срещу смъртта в това видео.
No baby no, 2018, видео, 2’46” – ORLAN вярва, че да имаш деца във време, когато светът е пренаселен е екологично престъпление.
J’ai Faim, J’ai Soif, et Ça Pourrait Être Pire, 2018, видео, 3’11” – С тази формула, ORLAN говори за война, глад и храна, която се превръща в отрова.
В 3D видеото La liberté en écorchée, 2013 (28’32”) ORLAN заклеймява расизма, като решава да се представи като жена без кожа. Портретът й е генериран от машина, следвайки нейните команди.
Пълна информация за изложбата: тук
Изложбата на ORLAN e част от фестивалната програма на DA Fest [9] и от програмата „Дигитален ноември на Френския институт и се осъществява с подкрепата на Национален фонд „Култура”, Столична община, Посолство на Франция, Френски институт и Естедерм България.
