„Цветни бомби“ ще спасяват пчелите

"Цветните бомби“ или „семенни бомби“ са идея, която се заражда на шега сред любителите-градинари като забавен и лесен начин за „екологизиране“ на изоставени парцели в градските пространства. „Герила градинарите“ хвърлят топките със семена и торове зад огражденията на тези занемарени пространства, превръщайки грозните терени в пъстри полянки.

Сега една фирма от Калифорния е решила да използва цветните бомби като стратегия за борба с изчезването на пчелите. Ей ей Кин и Крис Бърлей са стартирали кампанията си Seedles с цел разпространяване на привлекателни за пчелите диви цветя. Тяхната цел е да разхвърлят 1 милиард диви цветя с помощта на цветни топки – един проект, който те са нарекли „Отгледай дъгата“.

Пчелните популации са в състояние на спад от около десетилетие. Учените считат, че има редица фактори, допринасящи за унищожаването на пчелите, включително употребата на пестициди, паразитите, стреса. Но намаляването на местообитанията а пчелите, наред със загубата на предпочитаните от тях диви цветя, не е фактор за подценяване, особено в регионите на интензивно урбанизиране на териториите. Ето как Seedles се надява да помогне – насърчавайки хората да засаждат повече цветя.

Проектът действа само за територията на САЩ и предвижда разпространението на топчета със семена, типични за шест различни района на Съединените щати. Например средно-западният микс може да включва многогодишна лупина, лимонова мента и пеперуден плевел. Семената са увити на топчета заедно с органичен тор за подхранване, а в допълнение на това са оцветени с нетоксични бои, заприличвайки на шарени бонбони. Топките могат да се хвърлят навсякъде, където човек иска да порастат цветя, готови да покълнат с помощта на дъжда и слънцето.

За Кин и Бърлей да се помогне на пчелите е част от изграждането на една по-устойчива екосистема, за която те си дават сметка, че е силно зависима от малките трудолюбиви опрашители. Бърлей казва пред местните медии, че фирмата им вече работи в партньорство с местните хранителни фирми, с които имат единомислие, за да раздават топчета със семена на своите купувачи и да повишават осведомеността относно връзката между пчелите и храната.

Източник: GreenTech.bg